Stiftelsen Åselehus är ett kommunalt bostadsföretag som äger, förvaltar och bedriver uthyrning av bostäder och affärs/kontorslokaler i Åsele och Fredrika. Vi hanterar även administration av Renens kabel-tv/internet.
Vi söker nu en Hyresadministratör till vår kundtjänst.
Arbetsuppgifterna består av uthyrning/kontraktsskrivning, kundkontakter/felanmälan, hantering av hyreskö, fakturering, kundinbetalningar samt bokföring.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som är driven, engagerad och intresserad av att utveckla verksamheten. Viljan att förändra och ett kreativt tänkande är en fördel. Du bör vara utåtriktad och ha goda sociala egenskaper då arbetet innebär många dagliga kontakter med både privatpersoner och företag.
Arbetet förutsätter att du är bra på att kommunicera och uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska. Du behöver vara lyhörd, pedagogisk och ha en god servicekänsla.
Du har utbildning inom administration, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi söker också dig som kan visa upp kunskaper och/eller erfarenhet från liknande bransch. God datorvana är en förutsättning. Erfarenhet av Vitec, Visma Control och hyresadministration/-juridik är meriterande.
För att trivas i din roll behöver du vara ansvarsfull och strukturerad. Vi är en liten personalstyrka med nära samarbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du skall ha förmågan att kunna arbeta självständigt såväl som i grupp.
Omfattning: 80%, ev. med möjlighet till utökning. Provanställning 6 månader som kan leda till en tillsvidareanställning.
Lön: Månadslön, ange löneanspråk i ansökan.
Tillträde: Januari 2021 eller enligt överenskommelse.
Kontaktperson: Jessica Oderstål 0941-142 22, jessica.oderstal@aselehus.asele.se
Ansökan: Du är välkommen med din ansökan som ska bestå av ditt CV och personligt brev senast 2020-11-01, klicka här.
Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare.